Catering hızlı bir biçimde büyüyen bir sektördür. Bu büyüme ile birlikte tüketicilerin devamlı olarak hem hazır yemek üreten üreticilerden hem de catering firmalarından almak istediği hizmet standartı artmaktadır. İster günlük olarak toplu yemek hizmeti sunan catering firması olsun isterse market vb. yer olsun ürünler müşteriye ulaşırken müşteri önce hazır yemek paketleri ile karşılaşır. Günümüz ile karşılaştırıldığında eskiden tüketiciler bu duruma ön yargı ile bakmaktaydı. Ayrıca müşteri üründe ambalajından kaynaklanan bir bozulma gördüğünde ön yargısı daha da artmaktaydı. Fakat eskiye oranla müşteriler paketleme konusunda şu an daha bilinçli ve daha az ön yargılıdırlar.
Yemek şirketlerinde ürünlerin muhafaza edilebilmesi için özel ambalajlar ile paketleme yapılır. Paketleme yapılacak ürünler:
Yukarıda sayılan her bir ürün için farklı niteliklere sahip ambalajlar ile paketlenme işleminin yapılmasına yemek şirketleri tarafından özen gösterilmesi gerekir.
Yemek şirketleri hazırlamış olduğu ürünlerini paketler iken ya da ürünlerini tedarik ederken gereken noktalara dikkat etmediği takdirde hem ürünlerinin bozulmasına ve bunun sonucunda israf ve mali açıdan zararın yaşanmasına hem de uygun olmayan koşullardaki paketlemeler ile sunulan yemeklerin müşteriler üzerinde hijyenik ve görsel açıdan birçok olumsuz etki bırakmasına sebep olur.
Sonuç olarak yemek firmaları müşterilerine yemek hizmeti sunmadan önce, ürünlerini hazırladıktan sonra ve malzemelerini tedarik ettikleri aşamalarda paketlemelerin gereken hijyeni sağladığına ve her ürünün kendine has özellikleri dikkate alınarak en uygun paketlemenin seçilmesine ve kullanılmasına özen göstermelidir.