Yemek şirketleri firmalara ve kişilere yemek hizmeti sunan ve bu hizmeti kurumsal bir şekilde yöneten firmalardır. Yemek sektörü özellikle son 10 yılda büyük bir hacim yakalamıştır. Ancak günümüzde de dahil olmak üzere pek çok yemek şirketi çoğunlukla butik firma olma özelliğini aşamamış ve kurumsal hizmetten çok daha farklı bir hizmet sunamamıştır.
Yemek şirketlerinin hizmetlerindeki temel amacı müşterisine sunduğu hizmetin en iyisi olması ve hizmetten yararlanan herkesin memnun kalmasıdır. Ancak bu durum düşünüldüğü kadar kolay olmamaktadır. Özellikle ekonomik değişkenler hizmetin kalitesini de dolaylı ya da doğrudan etkilemekte ve gün sonunda hizmet alan kişiler başlangıçta memnun kaldığı hizmetten sonrasında aynı oranda memnun kalamamaktadır. Bu nedenle dönemsel olarak değişen ekonomik şartla bir noktada yemek firmaları tarafından hizmetlerine yansıtılmaktadır. Böylece fiyat performans açısından belli bir denge sağlanabilir ve şirketler hizmetini belli bir standartta sunabilir.
Yemek şirketleri fiyatlarını da değerlendirdiğimizde her firmanın aynı teklifi sunmadığını görürüz. Bunun belki de en önemli nedeni hizmetin kapsamının ve kalitesinin farklı olmasıdır. Alınacak olan hizmet ne kadar kapsamlı ve özel ise fiyatlar da o denli standart dışından bir aralığa sahiptir. Bununla birlikte hizmetin kaliteli olması, yemeklerin hem lezzet hem de sunum bakımından farklı bir şekilde müşteri ile buluşturulması gün sonunda fiyatların da değişmesine neden olmaktadır.
Catering şirketleri olarak yapılması gereken ise asla kaliteden ödün vermeden hizmetini en iyi şekilde sunacak biçimde planlaması ve hayata geçirmesidir. Artan maliyetler ve yaşanan ekonomik sıkıntılar iyi bir şekilde analiz edilmeli planlanmalı ve ona göre çözüm önerileri üretilmelidir. Sonrasında da aynı kalitede yemek hizmeti verilmelidir.
Yemek şirketleri hizmeti gereği gıda enflasyonundan etkilenmektedir. Bu nedenle yıl içerisinde yaşana gıda enflasyon artışları hizmet fiyatlarının da artmasına neden olur. Pek çok kişi aldıkları hizmetin kapsamının artmasa bile neden fiyatlarında artış yaşandığını merak eder. Böyle bir durumda sebeplerden biri de gıda enflasyonundaki artıştır. Her ne kadar hizmet değişmemiş gibi görülse de alınan hizmetin kalitesinin korunması için catering firmaları yaşanan artışları fiyatlarına yansıtmakta mecbur kalmaktadır. Eğer firma enflasyon artsa da fiyatta değiliklik yapmıyor ya da fiyatlar genel yemek sektörünün altında seyrediyorsa hizmet alan ya da almayı düşünen kişilerin mutlaka iyi bir analiz ve araştırma yapması gerekir. Çünkü yemek sektörü insan sağlığını doğrudan etkileyen ve zehirlenme gibi birçok problemin yaşanmasına sebep olabilen bir iş koludur. Eğer firmalar fiyat artırma yerine kaliteyi düşürmeyi seçenek olarak tercih ediyorsa o durumda bu tür firmalardan uzak durmak gerekir.
Kısacası hizmet alan kişiler gıda enflasyonu ile birlikte yemek şirketlerindeki yansımayı iyi değerlendirmeli ve fiyat performans dengesini iyi ölçümlemelidi