Yemek, insanların temel ihtiyaçlarındandır biridir. Bu sebeple de insan yaşamının her noktasından önemli bir yere sahiptir. Türkiye’de yemek sektörüne bakıldığında da oldukça zengin bir yemek kültürünün olduğu görülmektedir. Yüzyıllar öncesinden günümüze kadar toplu yemek üretimi devam ederek gelmiştir.
Türkiye olarak değerlendirme yapıldığında yemek şirketinin gelişimi çoğunlukla 80’li yıllarda olduğu görülmektedir. Bu dönemden günümüze kadarki artışta; sanayi ve hizmet kuruluşlarında artışın olması büyük etkendir.
Yemek hizmeti özellikle şirketler tarafından talep gördüğünden, işkollarının çeşitlenmesi ile işletmelerin açılması, çalışan kitlenin genişlemesi catering hizmetine olan gereksinimi artırmış ve bu sektörün gelişmesine katkı sağlamıştır.
Talep artışının hızlı olması, piyasadaki mevcut durumun ihtiyacı karşılayamaması üzerine daha fazla bir arz oluşturmuştur. Bu da toplu yemek hizmeti verem firmaların sayısının da artmasına neden olmuştur. Hatta bir noktada hizmet alacak kişiler yemek firması arayışında iken doğru firmayı bulma konusunda zorluk yaşayabilmektedir. Çünkü hizmet veren pek çok sayıda şirket olduğundan hangi firma ile anlaşma yapılmalı noktasında kararsız kalınabilmektedir. Bu da kişilerin seçim yapma sürecini uzatmakta ve daha zor karar vermesine neden olmaktadır. En nihayetinde de doğru kararı veremeyebilirler ve tekrar yemek şirketi arayışında başa dönülebilir. Böyle bir durumun yaşanmaması için ise yemek şirketi seçimi yaparken bazı noktalara dikkat etmek ve karar verirken hızlı davranmamak gerekir.
Yemek firmalarının geçmişten günümüze geliştiği bilinen bir gerçektir. Bu gelişme sürecinde farklı sebepler yer alırken bir tanesi de sanayileşmenin artmasıdır. Sanayileşme ile tabldot sektöründeki bağın ne olduğunu ve nasıl bir bağlantı ile gelişimine etki ettiğini düşünebilirsiniz. Şöyleki yemek sektörü çeşitli organizasyonlara hizmet verdiği gibi, büyük ya da küçük çaplı işletmelere de hizmet vermektedir. Ayrıca fabrikalar catering şirketlerinin en önemli müşteri portföyünü oluşturur. Bu bakımdan incelendiğinde sanayileşme ile fabrikalardaki artış, çalışan sayısının artması yemek hizmetine olan ihtiyacın da artmasına sebep olmuştur. Böylece bir anlamda günümüzde catering sektörünün gelişmesi ve büyümesine yol açmıştır.
Yemek firmaları geçmişten bu yana gelişerek devam etmektedir. Yani temel yemek hizmetini vermeye odaklı olunsa bile çağın gerekliliklerine uygun bir şekilde evrilmiştir. Çünkü her hizmet sektöründe olduğu gibi yemek sektöründe de müşteri deneyimi önemli olduğundan ve müşterinin ihtiyaçları, beklentileri değişebildiğinden bu değişime ayak uydurabilecek şekilde tabldot şirketlerinin de evrilmesi gerekir. Aksi halde tek düze, yeniliklere ayak uyduramamış ve bir noktada geniş bir kitleye ulaşamayan bir şirket konumunda olacaktır. Bu da uzun soluklu hizmet verme anlamında yemek şirketine engel yaratacak, en nihayetinde de sektörde barınamayıp hizmetini verememeye başlayacaktır.
Sonuç olarak yemek sektörü ve bu hizmeti verem şirketler gelişmeye nasıl bugüne kadar devam ettiyse aynı şekilde önümüzdeki zaman içerisinde de gelişmeye, önemini artırmaya devam edecektir.