Yemek firmaları toplu yemek hizmeti almak isteyenler için pek çok kolaylık sağlayan işletmelerdir. Toplu yemek hizmeti almak isteyenler farklı amaçlara bağlı olarak yemek firmalarından yemek hizmeti talep eder. Burada amacın ne olduğuna bakılmaksızın kaliteli hizmetin yemek firmaları tarafından sunulması oldukça mühimdir. Kaliteli hizmetin başında ise personellerin gerek hizmet sırasında ve gerek de üretim aşamasında titizlikle çalışmasıdır. Bunun için de yemek firmaları, bünyesinde çalıştırdığı personelleri için eğitim düzenlemeli ve eğitimin belli periyotlar ile sürekliliğini sağlamalıdır.
Yemek şirketleri çağın getirdiği değişimler ile gelişime ayak uydurabilmelidir. Ancak bu sayede müşterilerine etkin bir hizmet sunabilir. Bununla birlikte şirketin sahip olduğu kültür, kaliteye bakış açısı ve kalite ile ilgili oluşturulmuş bilinç de ayrıca önemlidir. Bu hususların müşterilere yansıtılabilmesi için başta personeller olmak üzere işletme sahipleri de bu hususlar ile ilgili bilgilere vakıf olmalı ve hizmetlerine de yansıtmaları gerekir. Müşterisinin memnuniyetini ön planda tutan yemek firmaları da başta mesleki konulu bilgiler olmak üzere, personelin kişisel gelişimi, hijyen ile ilgili bilgilendirmeler, şirketin sahip olduğu kültür vb. konularda çalışanlarına eğitim düzenler. Eğitimler hem genel konuları içerecek hem de birimlere göre özelleşen konular olacak şekilde planlanır.
Catering firmaları departmanlara göre ayrılmış spesifik konularda ve tüm çalışanlarını kapsayacak şekilde genel konularda eğitim planı oluşturur ve düzenli olarak eğitim verir.
Yukarıda maddeler halinde sıralanan konular yemek şirketleri tarafından belirli bir plan doğrultusunda oluşturulup konusunda yetkin kişiler tarafından belirli periyotlar ile verilmesiyle gerçekleştirilir.
Yemek firmaları bünyelerinde düzenlediği eğitimlerde güvenli gıda ile ilgili bilinç oluşturma konusunda, gıda sağlığı kapsamında ne gibi risklerin olduğu ve bu risklerin neleri meydana getirebileceği konusunda çalışanlarını bilgilendirir. Bu açıdan sağlık anlamında personellerde bir bilinç oluşturulur. Aynı zamanda hem tesis hem de kişisel hijyen konularında eğitim düzenleyerek sadece gıda güvenliğinde değil çalışma ortamında ve bizzat kişiden kaynaklanabilecek risklerin de neler olabileceği hakkında bilgilendirme yapılır.
Sonuç olarak catering firması müşterilerine kaliteli bir hizmet sunabilmek ve çalışanların gerekli tüm donanımlara sahip olması için hem çalışanların departmanlarına göre özel hazırlanmış konularda hem de tüm personeli ilgilendiren konularda yetkili kişiler tarafından eğitimin verilmesini sağlaması gerekir.