Catering hizmeti oteller tarafından da tercih edilen bir yemek hizmetidir. Otellerde kahvaltı, öğlen ve akşam yemekleri verildiğinden her bir öğünde çeşitli yiyeceklerin sunulması gerekir. Bu noktada da catering firmaları catering hizmetleri ile otellere bu imkânı sunabilmektedir.
Otellerde catering hizmeti, oteller tarafından belirlenen saat ya da saatler arasında otel sakinlerine sundukları yemek vakitlerini kapsayacak şekilde müşteri ile buluşturulur. Bu saatlerde verilen yemek hizmeti öğüne uygun bir şekilde hazırlanır ve çeşitli alternatifler sunulur. Ne kadar çok alternatif yiyecekler hazırlanırsa otelde kalan müşteri de kendi damak tadına uygun o kadar çok yiyecek bulabilir.
Otellerde catering hizmeti otelin büyüklüğüne ve otelde bulunan kişi sayısına göre kapsamlı ya da daha butik hizmet şeklinde olabilmektedir. Ancak ne tür olursa olsun yemek şirketi tarafından oteller için hazırlanan yemekler çok çeşitlidir. Kahvaltı öğününde kahvaltılık ürünlerden beş çayı lezzetlerine kadar, öğle yemeğinde çorbadan tatlıya kadar, akşam yemeğinde de yemeğinden salatasına ve tatlısına kadar birçok yemek hazırlanır. Aynı zamanda yemekler çok fazla kişiye ulaşacağından her müşteriye uygun olması için catering firmaları tarafından alternatifli yemekler çıkartılır. Bu şekilde herkes kendi damak tadına ve yemek zevkine göre yiyecekler bulabilecektir.
Otellerde catering hizmeti, temelde otelde kalan müşterilerin memnuniyetini sağlamak için önemli olduğu kadar otelin hizmetini kaliteleştirme noktasında da önemlidir. Otellerde üç öğün yemek hizmeti verildiği gibi bu hizmet geniş saat arkalıklarına yayılır. Bu da uzun saatler boyunca yiyeceklerin bitmek üzere iken yenilenmesini ve herkes tarafından gönül rahatlığı ile tüketilmesini gerektirir. Bu süreci organize etmek ve herhangi bir aksamanın yaşanmasını engellemek için koordineli çalışmak ve işinde yetkin personeller ile bu süreci yönetmek gerekir. Aksi halde verilen yemek hizmetinin saati bitmeden yemekler bitebilir ve yemek yemeye gelmiş müşteriler tarafından istedikleri yiyecekler alınamayabilir. Bu da müşterinin durumu olumsuz değerlendirmesine yol açar ve otelden aldığı tabldot hizmetten memnun kalmamasına neden olur.
Otellerde catering hizmeti verilecek ise bazı etmenlere bakmak ve dikkatli olmak gerekir. Öncelikle yemeklerin lezzeti kadar sunumu da önemli olup yemek firmaları tarafından hizmetin verildiği süre zarfında yiyeceklerde herhangi bir kötü görünümün yaşanmamasına, hijyen şartlarının korunmasına ve düzenli olarak takip edilmesine, süre içerisinde yiyeceklerin bitmesi söz konusu ise yeniden hazırlanıp sunulmasına ve profesyonel bir süreç yönetiminin sürdürülmesine mutlaka dikkat etmek gerekir.
Sonuç olarak otellerde catering hizmeti verilirken özenli çalışma yapmak ve otelde kalan müşterilerin herhangi bir memnuniyetsizlik yaşamasına mahal vermemek gerekir. Bu şekilde bir çalışma gerçekleştirilir ise oteller kaliteli hizmet vermiş ve otelde kalan herkesin memnuniyetini kazanmış olur.