Catering firması fiyatları hizmetin verildiği dönemin gerekliliğine uygun olarak ayarlanmalı ve hizmetlerdeki ayrıntıya göre belirlenmelidir.Fiyatlardaki tutarsız artışlar ya da piyasanın çok altında verilen fiyat teklifleri müşterinin hizmeti almasını olumsuz yönde etkiler ve catering firması müşteri kaybeder.Ayrıca kaliteli yemek hizmeti belli bir maliyet gerektirdiğinden piyasanın çok altında fiyat teklifinde bulunmak ve hizmet sunmak hizmetin kalitesiz olduğunu ve müşteri memnuniyetinin de sağlanmadığını gösterir.
Catering firması fiyatları birçok etmene bağlıdır. Müşterinin alacağı hizmetin içeriği, servis ile catering hizmetinin müşterinin bulunduğu noktaya ulaştırılıp ulaştırılmayacağı, yemeklerde kullanılan malzemelerin çeşitliliği, et - balık vb. ürünlerin menüde yer alma sıklığı, hizmet alacak kişinin sayısı vb. pek çok unsur fiyatları doğrudan ya da dolaylı yönde etkilemektedir.
Catering firması kaliteli hizmet sunabilmek ve yemeklerin lezzetli olabilmesi için tedarikçilerini özenle seçer.Yemeklerin içerisinde kullanılan malzemeler tedarikçi firmalardan temin edildiği için iyi bir tedarikçi firma seçmek önemlidir.Bu tür firmalar yemek hizmeti sunan catering firmalarından uzak ise ulaşım masrafı, yemeklerin saklanma ve muhafaza koşulları için yapılması gerekenlerin maliyeti vb. hususlar tabldot hizmetinin fiyatını etkiler.
Catering firması fiyatları mutlaka piyasa ile orantılı ve müşteriler için de uygun ölçüde olmalıdır.Piyasanın çok altında olan fiyatlandırma sunulan hizmetin kalitesini sorgulamaya neden olur. Özellikle catering şirketleri sayıca çok olduğundan zorlu olan rekabet ortamında ayakta kalabilmek için fiyat düşüklüğüne gidebilmekte ve bunun için de hizmetteki kalitesinden ödün verebilmektedir.Bu da kesinlikle olmaması gereken ve hizmet alacak kişilerin de hizmet öncesi tercih yaparken bakması gereken bir husustur.
Catering firması, fiyatlandırma yaparken mutlaka makul fiyatlarda ve hizmetleri ile orantılı olacak şekilde ayarlamalarını yapmalıdır. Sunduğu hizmetin çok üstünde biçilen fiyatlandırma müşteriler tarafından tercih edilmemesine ve catering firmasının da bir süre sonra müşteri kazanamamasına neden olur. Sonuç itibari ile de catering sektöründeki zorlu rekabeti kaybetmesine yol açar.Bu nedenle catering firması fiyatlandırmayı çok özenli yapmalı ve bunun için yetkin kişiler ile çalışmalıdır.
Catering firması hizmetlerinin fiyatlandırmasını yaparken bazı hususları göz önünde bulundurmalıdır.Menüde kullanılan malzemelerin tedarikçi firmadan temin edilmesi için gereken maliyet, yemeklerin özelliğini yitirmemesi ve sıcak bir şekilde müşteriye ulaşması için kullanılan özel ekipmanların maliyeti, şirket bünyesinde çalıştırdığı personellerin giderleri, gıdaların muhafaza koşullarının sağlanması için yapılan özel çalışmaların maliyeti vb. gibi çok kapsamlı bir araştırma yaparak fiyatlandırmayı belirlemelidir.Ayrıca yemek firması sektörel yenilikleri hizmetlerine aktif olarak geçirdiğinde oluşabilecek maliyetleri de fiyatlandırmaya işlemelidir.
Sonuç olarak yemek firmaları hizmetlerinin fiyatlandırmasını belirlerken pek çok unsuru göz önünde bulundurur. Bu unsurlar sayesinde de makul oranlarda artış ya da azalışa giderek müşterilerine yemek hizmeti sunar.