Küresel ölçekte güçlü rekabet ortamı catering firmalarının ürünlerini hem iyi hem de hızlı bir şekilde hazırlamaya zorlar. Ayrıca hazırlamış oldukları ürünleri de müşterilerine çabuk bir şekilde ulaştırmaları gerekir. Bununla birlikte sektörde yer alan yemek şirketleri kendi üretim alanlarında yoğunlaşarak, ulaşım noktasında kaliteli ürünleri olabildiğince uygun fiyata mal eder. Uygun fiyata mal edilmiş olan kaliteli ürünler de müşterilerinin gereksinimlerine göre uygun bir alternatif yaratır.
Yemek şirketleri taleplere göre en doğru ve en hızlı bir şekilde yemeğin hazırlanıp, müşterilerine sevk edilecek şekilde hazır halde bulundurması gerekir. Bunun için de günümüz teknolojilerinden yaralanarak müşterilerinin memnun kalmasını sağlayacak şekilde strateji oluşturması gerekir.
Catering firmaları hem kaliteli hem de hijyen standartlarında ürün üretseler de, yemeklerini doğru bir şekilde istenilen yere ulaştıramazlarsa süreç içerisindeki uğraşı ne kadar çok olursa olsun sonuç elde edilemez. Doğru bir şekilde yapılan yemek sevkiyatı hem müşterinin memnun kalmasını hem de yemek şirketleri için karlılığın elde edilmesini sağlar. Bunun gerçekleşebilmesi için de hem etkin hem de mantıklı bir planlama yapmak gerekir. Yemek şirketleri minimum ölçüde ürünlerinin stok durumlarına ve yemek üretimindeki planlamalarına göre yemek sevkiyat planlamasını oluşturmaları gerekir. Bu sayede müşterilerine doğru bilgi verme olanağı sağlar.
Yemek şirketleri bünyelerinde oluşturduğu sevkiyat planı sayesinde; mevcutta bulunan ürünlerin miktarını belirleyebilir, müşterilerden gelen talepleri analiz ederek yatırımını o doğrultuda yapabilir, iş takibini kolaylıkla yürütebilir ve rekabetin zorlu olduğu gıda sektörü içerisinde hızlı bir şekilde ulaşım sağlayabilmesi ile hem müşteri memnuniyetini sağlar hem de sektör bazında öncü bir firma olur.
Catering firmaları; yemeklerin sevkiyatını yapmadan önce, taşıma sırasında ve teslim edildiği noktalarda belli başlı hususlara dikkat etmesi gerekir. Bu sayede catering firması kaliteli ve hijyenik yemek üretiminin yanı sıra sevkiyat sırasında da gerekli özeni göstererek müşteri memnuniyetini sağlamış olur.
Yemek şirketleri tarafından dikkat edilmesi gereken unsurlar;
Sonuç olarak yemek firmaları ürünün üretiminde ya da seçilen hammaddelerinde kalite ve hijyene önem verdiği gibi müşteriye sunmak üzere yemek sevkiyatında da gerekli titizliği gösterebilmesi gerekir. Bunun için de sevkiyat planı oluşturması ve plan dâhilinde hareket etmesi gerekir.