Catering firmaları müşterilerine hizmet sağlarken mutlak bir ilke olarak müşteri memnuniyetini de özümser. Ayrıca yemek şirketleri müşteri memnuniyetinin hizmet kalitesi ile aynı oranda artacağını da bilir. Kaliteli hizmeti doğru bir şekilde müşteriye sunacak kişilerin yemek şirketlerinde çalışanların olması, personel seçimi içinde bir hayli titiz davranılması gerektiğini ortaya koyar.
Yemek firmaları politika olarak başta bünyesindeki personellerinin kuruma olan bağlığını daha sonra ise oluşan bağlılığın devamlı olarak artmasını sağlayacak şekilde gerekli çalışmalarda bulunur. Bunun için de belli başlı yollar izlenir:
Yukarıda sıralananlar yemek firmaları için insan kaynakları politikasını oluşturur.
Catering firmaları, insan kaynakları politikası ve entegreli bir şekilde benimsedikleri ilkelerle hem toplum için hem de çalışanlarına karşı faydalı olmayı amaçlar. Bunun için de;
Yemek şirketleri personele ihtiyaç duyduğunda öncelikli olarak pozisyon için bilgisi, kabiliyeti ve uygunluğu göz önünde bulundurularak var olan kurum kültürünü yaşatacak kişileri seçmeye özen gösterir. Ayrıca seçim için herkese eşit bir fırsat da sunar. Bu sayede insanlar için kariyer fırsatı yaratmış olur.
Çalışanlara sunulan kariyer fırsatlarının yanı sıra kendi alanlarında pek çok işlevlerde faaliyet göstermesini ve yönetici olma olanağını da beraberinde sunmuş olur.
Çalışanların performansı yıl içerisinde değerlendirilir. İşine karşı ilgi ve alakası, yıl içerisindeki performansı ve niteliği yüksek olan çalışanlar analiz edilip belirlenir. Analiz sonuçlarına göre personellere kendilerini mesleki açıdan geliştirmeleri için ortam oluşturulur. Bu sayede daha donanımlı personeller işe kazandırılmış olunur.
Kısacası catering firmaları izledikleri politika ve ilkeler ile personellerinin yaşamlarını daha da yükseltir. Bunun için de ödün vermeden gerekli tüm faaliyetleri uygular. Bu sayede de personellerin daha verimli çalışmasına olanak tanır.